supervision &

neuroaffektiv analyse


Supervision

Supervision handler om at skabe overblik. Det er en lærings- og udviklingsmetode der, ved kontinuitet og fastlagte intervaller, er understøttende for såvel faglig udvikling som for kvaliteten i det praktiske pædagogiske handleberedskab. 

Jeg tilbyder individuel- og gruppesupervision med udgangspunkt i en eklektisk Neuropædagogisk forståelsesramme målrettet institutioner, der arbejder med udgangspunkt i et Neuropsykologisk fundament. Falder valget på mig som supervisor er det væsentligt med en opmærksomhed på, at forløbet inddrager en understøttelse af medarbejdernes egne læreprocesser og kan være – dog ikke nødvendigvis, rådgivende og anvisende i form af undervisning og læring. Herunder et centralt fokus på selvagens.


Nedenstående tekst danner rammen om et eventuelt forløb hos jer. Kontakt mig gerne for en uforpligtende snak om jeres behov.

supervision

Formål

Supervisionens formål er sensitivering af medarbejderens fagpersonlighed og relations- og handlekompetence.

Mål

Supervisionens mål er at igangsætte en bevidstgørelses- og refleksionsproces relateret til den enkelte/gruppen af medarbejdere i forhold til de faglige – personlige og relationelle færdigheder, de som ansatte besidder, kontinuerligt udvikler og arbejder med. Herunder yderligere at udvikle allerede forekommende handlekompetence.

Forståelsesramme

Supervisionen finder sit afsæt i en eklektisk Neuropædagogiske forståelses- og refleksionsramme hvor de forskellige professioner byder ind med deres monofaglighed. Herved muliggøres inddragelse af forskellige videnskabelige tilgange og teoretikere.

Afgrænsning

Supervisionen omfatter følgende fokusområder:

  • Sagen der aktuelt tages op og professionsfagets teoretiske og metodiske aspekter
  • Medarbejderne – selvindsigt og indlevelsesevne
  • Relationen – herunder samspillets kvaliteter, proces- og dynamikforståelser.

De omtalte hovedområder skal ses som værende indlejret i – og underlagt den aktuelle organisations rammer og vilkår.

Supervisionen omfatter således ikke interne som eksterne kollegiale relationer, ledelse og organisatoriske forhold, vilkår og rammer.

Metode

Metodisk gøres der brug af en kombination af narrativ og kognitiv supervision.

Herunder tages udgangspunkt i, hvad den enkelte er særligt optaget af.

Pris

2 – 5 pers.

Timeprisen v. gruppesupervision

kr. 1.250,-

ekskl. moms

Ved evt. kørsel er der tale om statens lave takst og kr. 500,- pr. påbegyndt time.

5+ pers.

Timeprisen v. gruppesupervision

kr. 1.550,-

ekskl. moms

Ved evt. kørsel er der tale om statens lave takst og kr. 500,- pr. påbegyndt time.

individiuel

Timeprisen v.

individuel supervision

kr. 1.000,-

ekskl. moms

Ved evt. kørsel er der tale om statens lave takst og kr. 500,- pr. påbegyndt time.

For yderligere information

& KONKRET AFTALE

Lene-Theresa Hansen

Neuroaffektiv analyse

Jeg er certificeret – af Susan Hart og Marianne Bentzen - i NAA og tilbyder udarbejdelse af en struktureret analyse af et barn, en ung eller en voksen persons følelsesmæssige færdigheder.

Med den systematisk udarbejdede analyse opnås en vurdering af det enkelte menneskes aktuelle funktions-, kompetence- og sårbarhedsniveau omkring personlighedsudvikling.

NEUROAFFEKTIV ANALYSE

Fokusområder

NAAs fokusområder retter sig mod analyse og vurdering af følgende emotionelle færdigheder:

• Arousalregulering

• Synkroniseringsevne

• Affektregulering

• Tilknytningsmønster

• Empatievne

• Impulsstyringskompetence

• Mentalisering

Der er herved tale om et tredelt analysesigte rettet mod

• Det præfrontale niveau (tænkende – mentaliserende)

• Det limbiske niveau (følende)

• Det autonome niveau (sansende og arousal-regulerende)

Formål

Formålet med analysen er dels at vurdere de nævnte emotionelle færdigheder og dels med udgangspunkt heri, at udarbejde et afsæt til en præcis og individuel interventionsplan, der imødekommer det aktuelle færdighedsniveau.

Mål

Målet med analysen og bud på interventionsplanen, er at der opnås en præcision i den pædagogiske intervention i barnets, den unges eller voksnes nærmeste følelsesmæssige udviklingszone. Med afsæt i det aktuelt analyserede og vurderede udviklingsbehov er det mulig at tilrettelægge udviklende aktiviteter og samspil iværksat i det relationelle miljø. Herved øges kvaliteten af den professionelle støtte dels til udvikling af følelsesmæssige ressourcer og stabilisering af ubalancer.

Forståelsesramme

Den neuroaffektive analyse er en systematisk analyse- og vurderingsmetode, der finder sit forskningsmæssige afsæt i Neuroaffektiv Udviklingspsykologi (NAU)/Neuroaffektive Devellopment Psychology (NADP).

Analysen er et skriftligt analyseredskab, der består af 15 udsagn, der hhv. scores og danner grundlag for en vurdering af barnets, den unge eller voksnes følelsesmæssige funktionsniveau og nærmeste følelsesmæssige udviklingszone.

Pris

Interview og scoring

60 minutter session

kr. 1000,-

Ekskl. moms

Rapportudarbejdelse

kr. 1000,-

Ekskl. moms

Udarbejdelse af interventionsplan

kr. 1500,-

Ekskl. moms

Samlet pris pr. person

kr. 3500,-

Ekskl. moms

Ved evt. kørsel er der tale om statens lave takst og kr. 500,- pr. påbegyndt time.

For yderligere information

& KONKRET AFTALE

Lene-Theresa Hansen